وردپرس

نکات جستجوی کلمات کلیدی سئو سریع و ساده برای وبلاگ نویسان

تحقیق کلمات کلیدی به عنوان یک وبلاگ نویس، می دانید که برای موفقیت وبلاگ خود باید این کار را انجام دهید. شاید شما در حال انجام تحقیقات کلمات کلیدی خود هستید – اگر چنین است، عالی است. اما شاید کل مفهوم تحقیق کلمات کلیدی شما را گیج کند.

تحقیق کلمات کلیدی چیزی است که مدتها قبل از پر کردن فیلدهای افزونه SEO هنگام اضافه کردن یک پست شروع می شود. در واقع، این چیزی است که باید قبل از شروع نوشتن اتفاق بیفتد. این مقاله به شما نشان می دهد که چرا استفاده از کلمات کلیدی به عمد اما نه به صورت دستکاری بسیار مهم است. در مرحله بعد، چند نکته سریع و ساده برای جستجوی کلمات کلیدی SEO را برای وبلاگ نویسان ارائه می دهد.

کلمات کلیدی امروزه چه نقشی در سئو دارند؟

گوگل هر روز الگوریتم خود را بهبود می بخشد. و با دلیل خوب: تعداد جستجوها هر سال در حال افزایش است و 16 تا 20 درصد از پرس و جوهای جستجویی که هر روز استفاده می شوند قبلاً هرگز در Google تایپ نشده بودند. به همین دلیل است که گوگل باید تلاش کند تا یاد بگیرد که جهان چگونه از موتور جستجوی خود استفاده می کند.

ده سال پیش، کلمات کلیدی پادشاه بودند. برخی از وب مسترهای فرصت طلب دریافتند که هرچه بیشتر یک کلمه کلیدی خاص را در یک صفحه قرار دهند، آن صفحه در نتایج جستجو برای آن کلمه کلیدی رتبه بهتری خواهد داشت. این باعث ایجاد محتوای «کلید کلیدی» شد که خواندن آن بسیار دشوار بود. گوگل این رفتار را با یک سری به روز رسانی الگوریتم برای مبارزه با «بهینه سازی بیش از حد» جریمه کرده است.

تحقیق کلمات کلیدی در سال 2017

این روزها، گوگل رویکرد جامع تری به کلمات کلیدی در پیش گرفته است. آنها بیشتر به زمینه ارائه شده توسط کلمات و عبارات مختلف استفاده شده در محتوا علاقه مند هستند تا حضور تغییرناپذیر یک کلمه کلیدی خاص. گاهی اوقات محتوایی که برای یک عبارت خاص رتبه خوبی دارد، حتی عبارت دقیق مورد جستجو را ندارد. اما گوگل همچنان در تطبیق اطلاعات مرتبط با زمینه جستجوی شما برتری دارد. به این بهینه سازی می گویندمدل سازی موضوع“، جایی که با استفاده از مجموعه ای از کلمات کلیدی مرتبط، زمینه محتوای خود را ایجاد می کنید.

نکته جالب این است که مدل سازی موضوع ما را به روش طبیعی ارتباط با افراد دیگر بازمی گرداند. ما فقط از یک کلمه کلیدی استفاده نمی کنیم. ما از کلمات و عبارات مرتبطی استفاده می کنیم که زمینه را برای آنچه که با هم بحث می کنیم ایجاد می کند.

عوامل رتبه بندی Moz

این بدان معنا نیست که کلمات کلیدی جداگانه دیگر مهم نیستند. حتی در Moz آخرین عوامل رتبه بندی جستجو مورد مطالعه قرار می گیرندسئوکاران مورد بررسی موافق بودند که کلمات کلیدی سومین بخش مهم الگوریتم جستجو هستند.

با این گفته، بیایید به نکات واقعی تحقیق در مورد کلمات کلیدی SEO حرکت کنیم.

چه چیزی یک کلمه کلیدی خوب را تعریف می کند؟

تعریف سنتی کلمه کلیدی “خوب” عبارت است از آن که جستجوهای ماهانه زیاد و رقابت کم از سایر سایت ها در تلاش برای دریافت ترافیک از آن کلمه کلیدی باشد. از ابزاری مانند مقصد می آید Google Keyword Plannerحجم جستجوی ماهانه و رقابت کلمات کلیدی در AdWords را فهرست می کند.

با این حال، در عمل ممکن است این چیزی نباشد که یک کلمه کلیدی خوب برای وبلاگ خاص شما تعریف کند. رقابت ادوردز همیشه در پیش بینی اینکه رتبه رقابتی شما واقعاً چه خواهد بود، دقیق نیست. و بسیاری از کلمات کلیدی دم بلند حتی در Keyword Planner حجم جستجوی ماهانه نخواهند داشت.

در عوض، بهتر است تعریف شخصی تر را انتخاب کنید. یک کلمه کلیدی خوب چیزی است که مخاطبان هدف شما با نتایج جستجوی موجود که می توانید آن را هدف قرار دهید جستجو می کنند. اکثر کلمات کلیدی که باید هدف قرار دهید حداقل دو کلمه و اغلب طولانی تر خواهند بود. برای یادگیری نحوه ایجاد یک لیست کلمات کلیدی و سپس کاهش آن به ادامه مطلب بروید.

تحقیق کلمات کلیدی: ایجاد فهرست کلمات کلیدی

برای ایجاد یک لیست کلمات کلیدی مفید به ابزارهای فانتزی یا گران قیمت نیاز ندارید. بعلاوه، هنگامی که فهرستی باریک دارید، بیشتر کار ایجاد موضوعات پست وبلاگ برای شما انجام می شود.

در حال حاضر، هدف شما ایجاد یک لیست طولانی از 50 تا 100 کلمه کلیدی هدف است. یک صفحه گسترده برای ردیابی کلمات کلیدی خود ایجاد کنید. لازم نیست پیچیده باشد. یک سند اصلی Google Sheets این کار را انجام می دهد.

از کدام ابزار تحقیق کلمات کلیدی باید استفاده کنید؟

Google Keyword Planner این یک ابزار راحت برای استفاده است عمدتاً زیرا رایگان است. با نوشتن موضوع اصلی وبلاگ خود شروع کنید که می تواند یک تا سه کلمه باشد. فرض کنید یک وبلاگ در مورد ساکولنت ها راه اندازی کردیم. برای شروع من کلمه کلیدی “Scculents” را جستجو می کنم.

Google Keyword Planner

از آنجا، گوگل کلمات کلیدی مرتبط و بسیار گسترده دیگری را پیشنهاد می کند، به عنوان مثال گیاهان آبدار، مراقبت از ساکولنتو از کجا ساکولنت بخریم. با این حال، اینها هنوز کلمات کلیدی بسیار گسترده ای هستند مراقبت از ساکولنت خوب به نظر می رسد – جستجوهای زیادی در ماه دارد و AdWords رقابت کم را گزارش می دهد.

Google Keyword Planner 2

همانطور که کلمات کلیدی بالقوه خوبی پیدا کردید، آنها را در ستون اول جدول خود فهرست کنید. در ستون دوم، حجم جستجوی ماهانه را ثبت کنید. به پیمایش در نتایج ادامه دهید و همانطور که به عبارات جستجوی بیشتری فکر می کنید، جستجو را اصلاح کنید. می‌توانید برنامه‌ریز کلمات کلیدی را بر اساس رقابت مرتب کنید تا سایر موارد مشابه بالقوه قوی را پیدا کنید که با تعریف معمولی با حجم بالا و رقابت کم یک کلمه کلیدی خوب مطابقت دارد. این احتمال وجود دارد که چندین تنوع در یک ایده پیدا کنید، این مشکلی نیست. در حالی که رتبه رقابت به سایت‌هایی اشاره دارد که از AdWords استفاده می‌کنند، اما می‌تواند نشان‌دهنده خوبی از رقابتی بودن نتایج جستجوی ارگانیک باشد.

هنگامی که یک لیست خوب از 50-100 کلمه کلیدی دارید، آنها را بر اساس موضوع گروه بندی کنید. به اندازه کافی مشخص باشید که هر گروه بتواند پست وبلاگ خود را داشته باشد.

لیست کلمات کلیدی

محدود کردن فهرست کلمات کلیدی

ما در حال حاضر پیشرفت خوبی داشته ایم – از لیست بیش از 50 اصطلاح شما، احتمالاً مجموعه کلمات کلیدی کافی برای ایجاد ده یا بیشتر پست وبلاگ دارید. اما از اینجا به کجا می روی؟

یک سیستم ساده برای قضاوت در مورد کلمات کلیدی شما مانند این این مقاله توسط رایان استوارت به اشتراک گذاشته شده است گزینه خوبی است این یک سیستم رتبه‌بندی مبتنی بر رنگ است که بر اساس Page Authority (PA) و Domain Authority (DA) از چهار نتیجه اول برای هر کلمه کلیدی است. برای شروع به صورت رایگان ثبت نام کنید Moz یک حساب کاربری باز کنید و افزونه مرورگر را نصب کنید.

ابتدا DA وب سایت خود را با استفاده از نوار ابزار پیدا کنید. فرض کنید DA وب سایت شما 20 است.

در مرحله بعد، هر کلمه کلیدی لیست خود را در گوگل جستجو کنید و آن را بر اساس این ماتریس کد رنگ کنید. شما به چهار نتیجه اول و ایده آل برای نتایج با a نگاه می کنید PA 20 یا کمتر و الف DA کمتر از 50 است.

ماتریس رتبه بندی کلمات کلیدی

به عنوان مثال، کلمه کلیدی ما “مراقبت آبدار” مانند یک پرتقال به نظر می رسد – با چند صفحه نسبتاً قوی از دامنه های ضعیف.

نتایج موتورهای جستجو

این “ساکولنت سمی برای گربه ها” بسیار خوب به نظر می رسد:

نتایج رتبه بندی کلمات کلیدی

بعد از اینکه همه چیز را مرتب کردید، لیست شما باید به شکل زیر باشد:

لیست کلمات کلیدی

کلمه کلیدی اصلی برای هر پست

اساساً، رنگ‌هایی که در سند کلمه کلیدی خود دریافت می‌کنید به شما نشان می‌دهد که چقدر آسان است که مقاله خود را در صفحه اول نتایج موتور جستجو قرار دهید. مطمئناً یک شبه به آنجا نمی رسد، اما اگر محتوایی ایجاد کنید که حداقل به خوبی محتوای دیگری باشد که در این چهار مکان ظاهر می شود، و DA با برخی از DA های دیگری که دیده اید قابل مقایسه است. در آنجا، شما یک شانس قوی دارید.

قدم بعدی شما این است که بهترین کلمه کلیدی را در هر مجموعه پیدا کنید، حجم را با رقابت متعادل کنید و آن را به بالای مجموعه منتقل کنید. برخی از نمونه های خوب عبارتند از: “ساکولنت های سمی برای گربه ها” و “ساکولنت های تقلبی” که نشان می دهد تحقیقات کلمات کلیدی شانس خوبی برای رتبه بندی دارند.

از این کلمات کلیدی برتر برای ایجاد موضوع پست وبلاگ استفاده کنید. کلمه کلیدی بالا باید در عنوان، ایده آل در ابتدا ظاهر شود. این عنوان را در ستون بعدی ثبت کنید.

عناوین فهرست کلمات کلیدی

شما می خواهید کلمه کلیدی برتر خود را در سراسر پست خود بپاشید، و همچنین یک یا دو بار سایر کلمات کلیدی را در لیست خود قرار دهید. نگران چگالی کلمات کلیدی نباشید. فقط در صورت امکان از کلمات کلیدی استفاده کنید.

اگر از یک افزونه SEO مانند Yoast SEO استفاده می کنید – که کاملاً باید – باید از بهترین کلمه کلیدی موجود نیز استفاده کنید. افزونه Yoast پیشنهادهای بیشتری برای بهینه سازی پست شما ارائه می دهد.

افکار نهایی

اگر از راهنمای بالا پیروی کنید، باید فهرستی از حداقل 50 کلمه کلیدی و ده یا بیشتر پست وبلاگ بالقوه داشته باشید. برخی از این پست‌های بالقوه ممکن است قبلاً در وبلاگ شما وجود داشته باشد، به این معنی که تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را بهینه کنید، متن را طوری تنظیم کنید که مجموعه کلمات کلیدی خود را در بر بگیرد.

وقتی کلمات کلیدی شما تمام شد، کافی است این مراحل را تکرار کنید تا یک لیست جدید ایجاد کنید. الهام‌بخش کلمات کلیدی را می‌توان با مرور مقالات مرتبط در سرویس‌های پرسش و پاسخ مانند Yahoo Answers و Quora و همچنین در فیس‌بوک یا Pinterest یافت.

منبع مورد علاقه شما برای الهام از کلمات کلیدی چیست؟ نکات و ترفندهای خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

تصویر کوچک مقاله توسط Kapralcev / shutterstock.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *