وردپرس

بهترین ویژگی جدید Divi سال؟ سازماندهی گزینه ها و ارائه جستجوی گزینه

امروز ما در حال معرفی ویژگی جدید Divi مورد علاقه من در سال هستیم. این ویژگی جدید مورد علاقه من است زیرا می دانم چقدر بر بهره وری شما تأثیر می گذارد، و من عاشق انتشار به روز رسانی هایی هستم که کارایی را بهبود می بخشد و Divi را به ابزاری آسان تر و لذت بخش تر برای استفاده تبدیل می کند.

Divi سفر طولانی داشته است و با هر تکامل سازنده قوی تر و غنی تر شده است. هر بار که یک گزینه ماژول جدید اضافه می کردم، آیکون های گزینه ها کمی به هم ریخته تر می شدند. برای مبتدیان با Divi، ممکن است کمی طول بکشد تا تنظیمات ماژول مورد نظر خود را پیدا کنید. اغلب مشخص نبود که آیا تنظیماتی وجود دارد یا خیر، و اگر چنین است، در زیر کدام برگه می‌توان آن گزینه را پیدا کرد. پیمایش لیست طولانی گزینه های نامرتب در هر برگه دشوار بود.

ما این مشکل را از چندین زاویه مختلف بررسی کردیم. اول از همه، هر گزینه Divi به دسته‌هایی دسته‌بندی می‌شود. گزینه‌های لایک در هر یک از سه برگه گزینه‌های Divi در زیر گروه‌هایی گروه‌بندی می‌شوند. سه برگه گزینه Divi تغییر نام داده اند تا تمایز واضح تری بین هر برگه وجود داشته باشد و همه گروه های گزینه ماژول بر این اساس تغییر کرده اند. این گروه از گزینه ها در یک سلسله مراتب سازماندهی شده اند که به عنوان گزینه های درون هر گروه درک می شود. در نهایت، گزینه‌ها را قابل جستجو کرده‌ایم (و واقعاً عالی است)!

https://www.youtube.com/watch?v=ioaPxOL-NH8

معرفی گروه های انتخابی

همه گزینه های ماژول در بخش هایی در هر برگه تنظیمات Divi گروه بندی می شوند. هنگام مشاهده لیست گزینه ها، باید تنظیمات مورد نظر خود را پیدا کنید بسیار آسان. هر ماژول دارای گروه‌های مشابهی است، به این معنی که وقتی برای اولین بار یک ماژول جدید را باز می‌کنید، کاملاً واضح است که آنچه را که به دنبال آن هستید، کجا پیدا کنید.

این گروه ها به ویژه برای Visual Builder مفید هستند، جایی که ما گروه های انتخاب را به لینک تبدیل می کنیم. این فضا را یکپارچه می کند و به شما امکان می دهد از یک تنظیم مودال کوچک استفاده کنید که با دید شما از صفحه تداخل نداشته باشد. دیگر نیازی به پیمایش در لیست‌های طولانی گزینه‌ها نیست، زیرا همه گروه‌های گزینه‌ها حتی زمانی که تنظیمات مودال شما به حداقل رسیده باشد قابل مشاهده هستند. فقط به تب مورد نظر خود بروید، گروهی از گزینه های مورد نظر خود را باز کنید و ویرایش را شروع کنید!

یک سازمان انتخاب بهتر

ما نه تنها گزینه ها را گروه بندی کردیم، بلکه آنها را مجدداً مرتب کردیم. وقتی تب تنظیمات را باز می‌کنید، گروه‌هایی از گزینه‌هایی که می‌بینید به شکل معنی‌داری مرتب می‌شوند (دیوانه‌کننده، درست است؟). گروه‌هایی از گزینه‌های متنی به دنبال یکدیگر در لیست هستند و از مفهوم اصلی سلسله مراتب پیروی می‌کنند. با باز کردن گروه تنظیمات، فهرست گزینه‌ها نیز مرتب شده است. تنظیماتی که اغلب با هم استفاده می شوند در لیست در کنار یکدیگر ظاهر می شوند. این یک تغییر ساده است، اما تفاوت زیادی ایجاد می کند.

برگه های گزینه های جدید

ما سه تب اصلی تنظیمات Divi را تغییر نام دادیم و همه گزینه‌ها بر این اساس تغییر کرده‌اند. در گذشته، تمام مدال های تنظیمات ماژول Divi دارای سه تب اصلی بودند: Basic، Advanced Design و Custom CSS. این ویجت ها از تکامل طبیعی Divi در طول سال ها متولد شده اند. تمایز بین تنظیمات “متداول” و تنظیمات “طراحی پیشرفته” در طول زمان خودسرانه شده است. این تمایز بیشتر بر اساس تاریخچه Divi بود تا هر تفاوت عینی بین تنظیمات هر برگه. برای کاربران جدید، واقعاً آنقدر که باید منطقی نبود.

امروز سه تب جدید را معرفی می کنیم: محتوا، طرح و پیشرفته. در برگه Content، تمام عناصر متن، تصویر، ویدیو و ماژول خود را خواهید یافت (به عنوان مثال: Title Text، Body Text، Slider Image، Blurb Tab و غیره). می توانید آن را در تب طراحی پیدا کنید همه تنظیمات طراحی شما (رنگ ها، فونت ها، اندازه ها و فاصله). در برگه Advanced، گزینه هایی را خواهید یافت که برای کاربران پیشرفته با تجربه طراحی وب مفید خواهد بود (مانند CSS سفارشی، کلاس های CSS، و ویژگی های HTML).

ایده ساده است. وقتی تب تنظیمات را باز می‌کنید و گروهی از تنظیمات را پیدا می‌کنید، قبل از باز کردن آن باید مشخص باشد که چه چیزی در آن گروه پیدا خواهید کرد. این نه تنها بررسی تنظیمات فعلی Divi را آسان‌تر می‌کند، بلکه به این معنی است که می‌توانیم به افزودن بسیاری از گزینه‌های ماژول جدید بدون به هم ریختگی رابط ادامه دهیم. و حدس بزنید چه؟ ما بسیاری از گزینه های ماژول جدید در راه داریم!

همه گزینه های ماژول Divi در Visual Builder اکنون قابل جستجو هستند. وقتی در میان گزینه ها جستجو می کنید، نتایج فورا ظاهر می شوند! این یک ویژگی شگفت‌انگیز است که وقتی شروع به استفاده از آن می‌کنید، به سختی می‌توانید باور کنید که چگونه بدون آن زندگی می‌کردید. من نمی توانم به اندازه کافی تاکید کنم که این کار تا چه حد به افزایش بهره وری کمک می کند وقتی که از آن استفاده کنید.

پس از جستجوی یک گزینه، Divi لیستی از پارامترهای مربوطه را نمایش می دهد و می توانید گزینه خود را مستقیماً از لیست نتایج جستجو تغییر دهید. اگر می‌دانید چه چیزی را می‌خواهید تغییر دهید، فقط با تایپ چند حرف سریع‌تر از کلیک کردن روی نمادهای تنظیمات تازه سازمان‌دهی‌شده به گزینه مورد نظرتان می‌رسید.

Selective Sync یکی از جواهرات پنهان Divi است. این به شما امکان می دهد ماژول های جهانی ایجاد کنید که می توانید در چندین صفحه در سایت خود مستقر کنید در حالی که فقط تنظیمات ماژول خاصی را با هر صفحه همگام سازی کنید. به عنوان مثال، شما می توانید یک ماژول سراسری Full Width Header ایجاد کنید که در هر صفحه سایت خود قرار می دهید. با همگام‌سازی انتخابی، می‌توانید تنظیمات طراحی را در هر صفحه منعکس کنید و در عین حال عناصر محتوای ماژول را همگام‌سازی نکنید (مانند متن سرصفحه). این به شما امکان می دهد در هر صفحه محتوای منحصر به فردی داشته باشید، اما تمام عناصر طراحی ماژول را هماهنگ نگه دارید. هنگامی که یک تغییر طراحی در یک ماژول جهانی ایجاد می کنید، این تغییر در هر صفحه منعکس می شود، در حالی که متن هدر شما منحصر به فرد باقی می ماند!

در گذشته، Divi به شما این امکان را می‌داد که با انتخاب هر یک از سه تب تنظیمات (General، Design و CSS) همگام‌سازی کنید. عالی بود، اما کنترل کامل به شما نمی داد.

همگام سازی برای همه گزینه ها انتخاب شده است

امروز ما یک سیستم کاملاً جدید انتخابی همگام سازی را معرفی می کنیم که به شما امکان می دهد تنظیمات فردی را برای هر ماژول جهانی که ایجاد می کنید همگام سازی و لغو همگام سازی کنید. این اکنون یک ویژگی استاندارد همه ماژول‌های جهانی است، به این معنی که گزینه‌های همگام‌سازی انتخابی قدیمی منسوخ شده‌اند. اکنون می‌توانید هر ترکیبی از تنظیمات را به صورت انتخابی همگام‌سازی کنید و ماژول‌های جهانی Divi را فوق‌العاده قدرتمند کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *