وردپرس

چگونه یک سایت کامل شده را با اطمینان به مشتریان خود تحویل دهید

کار سخت تمام شده است. شما کد را نوشته اید، طراحی را تغییر داده اید… سایت مشتری شما آماده راه اندازی است. فقط یک کار باقی مانده است… در واقع سایت تکمیل شده را به مشتری خود تحویل دهید.

اما شما چهطور این را انجام میدهید؟ آیا فقط نام کاربری و رمز عبور خود را به آن‌ها ایمیل می‌کنید و می‌گویید «اینجا می‌روید»؟ مطمئناً منظورم این است که این راهی است برای واگذاری یک سایت تمام شده… اما من می خواهم استدلال کنم که واقعاً اینطور است بهترین جاده.

بنابراین، اگر می خواهید یک سایت تمام شده را به مشتریان خود تحویل دهید، نه فقط یک سایت تکمیل شده با اعتماد به نفسسپس من چند نکته برای شما دارم.

اصول ارائه یک سایت کامل شده به مشتریان شما

ما در اینجا در Elegant Themes به اندازه کافی به این موضوع پرداخته ایم، بنابراین نمی خواهم اطلاعات زیادی از پست های قبلی را تکرار کنم.

هنگام واگذاری یک سایت، تعدادی از کارهای کلیدی وجود دارد که قطعاً می خواهید انجام دهید. من در مورد مواردی مانند:

اینها کارهایی است که باید با هر سایتی انجام دهید. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، آن مقالات را در برگه دیگری باز کنید تا بتوانید بعداً به آنها بازگردید!

اما فراتر از اصول اولیه، چند گام دیگر وجود دارد که باید برای اطمینان از انتقال روان انجام دهید. بیایید کمی عمیق تر بگردیم …

1. رمز عبور ورود و اطلاعات کاربر را با Password Manager به اشتراک بگذارید

شما رمز عبور و اطلاعات ورود به سیستم خود را به صورت متنی ساده از طریق ایمیل به اشتراک نمی گذارید، اینطور نیست؟ بنابراین شما نباید این کار را برای مشتریان خود انجام دهید. به خصوص از آنجایی که شما باید اعتبارنامه‌هایی را برای ادغام خارج از یک حساب کاربری استاندارد وردپرس با نقش‌های محدود تحویل دهید.

به عنوان مثال – اگر یک حساب MailChimp را برای خبرنامه مشتری خود تحویل می دهید، نمی خواهید آن را به صورت متن ساده توزیع کنید، درست است؟

بنابراین، برای انجام هر دو فرآیند انتقال رمز عبور:

برای سرعت بخشیدن به فرآیند می توانید از ابزار مدیریت رمز عبور رمزگذاری شده استفاده کنید. ابزارهای مدیریت رمز عبور زیادی وجود دارد، اما من شخصا آنها را توصیه می کنم LastPass. دلیل این امر:

این شامل یک ابزار اشتراک گذاری رمز عبور ویژه است که به شما امکان می دهد به راحتی و ایمن رمزهای عبور را از طریق ایمیل به اشتراک بگذارید. اشتراک گذاری ایمن گذرواژه ها با LastPass به سادگی اشتراک گذاری فایل ها در Google Drive یا Dropbox است:

تا زمانی که کلاینت خود را با LastPass راه اندازی می کنید، می توانید رمزهای عبور رمزگذاری شده را مستقیماً در ایمیل آنها به اشتراک بگذارید.

2. یک جلسه آموزش حضوری راه اندازی کنید

حتی اگر یک صفحه منبع با ویدیوهای آموزشی مانند WP101 یا چیزی شبیه به آن ارائه کنید، جایگزینی برای آموزش واقعی چهره به چهره نیست.

هنگامی که به صورت حضوری یا از طریق چت تصویری آموزش می‌دهید، می‌توانید به مشتریان خود نشان دهید که دقیقاً چگونه کار می‌کنند برای سایت خاص خود. اگر مطمئن هستید که مشتری شما همه چیز را در مورد نحوه عملکرد سایت خود می داند، می توانید هنگام تحویل دادن کلیدهای قلعه با اطمینان بیشتری باشید.

فقط به یاد داشته باشید – این بار باید برای پیشنهاد خود بودجه اختصاص دهید. شما نمی خواهید در موقعیتی قرار بگیرید که دو ساعت به صورت رایگان به مشتری خود آموزش دهید.

3. اسکرین شات های جلسه آموزشی خود را ذخیره کنید

در WordCamp Lancaster 2017، ارسال شده توسط دیوید بروکس گپی که در آن او درباره استراتژی خود برای «تصحیح آینده» مشتریانش بحث می کند. او به عنوان بخشی از به اشتراک گذاشتن نحوه آموزش مشتریانش از طریق جلسات حضوری، پیشنهاد جالبی ارائه کرد:

از ابزاری مانند Camtasia برای ضبط آموزش استفاده کنید. در مرحله بعد، اسکرین شات کامل را بگیرید، چند ویرایش اولیه مانند نکات، زوم و بسته بندی اضافه کنید و آن را به عنوان بخشی از فرآیند تحویل به مشتری خود بدهید. بنابراین آنها یک راهنمای ویدیویی دارند که می توانند بعداً با آن سازگار شوند کامل به وب سایت های منحصر به فرد خود.

استفاده از Camtasia به طرز شگفت انگیزی آسان است – بنابراین نگران نباشید که یک فیلم عجیب و غریب برای ایجاد اسکرین شات برای مشتریان خود باشید. پس از چند ساعت تمرین، همه چیزهایی را که برای ایجاد چند اسکرین شات اولیه نیاز دارید، خواهید دانست.

کامتازیا

علاوه بر این، دیوید در مورد اینکه چگونه مشتریان به دلیل جابجایی کارکنان آن را دوست دارند صحبت می کند. بدون کتابچه راهنمای سایت خاص، مشتریان برای به کارگیری سریع استخدام‌های جدید با مشکل مواجه خواهند شد.

اما با نسخه صفحه نمایش آموزش برای آنها خاص در سایت، مشتریان می توانند ویدیوهای شما را مستقیماً در فرآیند استخدام کارمند بگنجانند. همانطور که دیوید می گوید، شما را “شبیه یک ابرقهرمان” می کند.

4. ادغام های تجاری بالقوه را در نظر بگیرید

شما مطمئناً با مشتریانی ملاقات خواهید کرد که هر یک از نیازهای تجاری خود را می دانند و لیست واضحی به شما ارائه می دهند. گاهی…

اما شما همچنین با مشتریان زیادی روبرو خواهید شد که هنوز 100% مطمئن نیستند که به چه چیزی نیاز دارند.

و در حالی که بخشی از کار شما متوقف کردن این جزئیات در طول فرآیند طراحی واقعی است، به دلایل زیر نمی توانید این کار را انجام دهید:

  • مشتری شما فکر نمی کرد به یک ادغام تجاری مهم اشاره کند
  • آنها در آن زمان نیازی به ادغام نداشتند

آیا آنها به طور ناگهانی به ابزار فاکتور نیاز دارند؟ آیا آنها به تقویم تحریریه نیاز دارند؟

اگر می توانید مطمئن شوید که پوشش می دهید همه چيزشما می توانید مطمئن تر باشید که سایتی را ارائه می دهید که نه تنها در حال حاضر، بلکه در آینده مشتری شما را خوشحال می کند.

5. قسمت های خسته کننده و دشوار را بفروشید

وقتی سایت مشتری خود را تحویل می دهید، می توانید مطمئن باشید که 100% کاربردی و به روز است. اما اگر مشارکت شما به همین جا ختم شود… نمی توانید مطمئن باشید که همینطور خواهد ماند.

بنابراین اگر می خواهید:

  • مطمئن شوید که سایت مشتری شما به کار خود ادامه می دهد (و آنها با مسائل قابل پیشگیری به سراغ شما نمی آیند)
  • یک جریان درآمد مکرر اضافه کنید

در مرحله بعد، ممکن است بخواهید افزایش فروش مشتریان خود را با یک برنامه تعمیر و نگهداری در نظر بگیرید.

در قسمت 4 از مجموعه 5 قسمتی ما چگونه به یک طراح وب Divi موفق تبدیل شویمجاش این مفهوم فروش را با ارائه یک برنامه امنیت و نگهداری وب سایت مورد بحث قرار می دهد. در حالی که اکثر مشتریان از استقلال برای به روز رسانی محتوای خود در صورت نیاز لذت می برند، من شک دارم که بسیاری از آنها چنین کنند از آن لذت ببرید کار با به روز رسانی، فایروال و پشتیبان گیری.

همانطور که جاش اشاره کرد، شما همچنین می توانید از ابزارهایی مانند ManageWP و Sucuri برای خودکارسازی بیشتر این فرآیند استفاده کنید.

WP خود را مدیریت کنید

نپیچید

سپردن یک سایت تکمیل شده به مشتریان شما نباید در فرآیند طراحی وب یک فکر بعدی باشد.

برای اطمینان از اینکه مشتری شما برای موفقیت آماده شده است، مقداری زمان و تلاش در این فرآیند صرف کنید. اگر مطمئن هستید که این کار را انجام داده اید، می توانید هنگام تحویل سایت به مشتری خود به همان اندازه اطمینان داشته باشید.

حال روند شما برای واگذاری سایت تکمیل شده به مشتریان چگونه است؟ آیا پیشنهادهای اضافی در مورد نحوه انجام کارها دارید؟

تصویر کوچک مقاله توسط Tatianasun / shutterstock.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *