وردپرس

نحوه غیرفعال کردن و حذف کامل فید وردپرس

اگر متوجه شده باشید، این روزها روزهای داغ استفاده از فیدهای RSS/Atom را پشت سر گذاشته‌ایم و افراد کمتری نسبت به سال‌های گذشته هر روز از این سرویس برای دنبال کردن محتوای وب‌سایت مورد علاقه خود استفاده می‌کنند. علاوه بر کاهش استفاده از فید، ممکن است دلایل زیادی برای توقف استفاده از آن و غیرفعال کردن آن در سایت خود داشته باشید. به عنوان مثال، اگر در نظر بگیریم که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای گسترده است، مشخص می شود که همه سایت هایی که با این سیستم افتتاح می شوند، لزوما وبلاگ و اخبار نیستند. بر این اساس، بسیاری از وب سایت های شرکتی و موقعیت های مشابه احتمالاً به هیچ وجه نیازی به استفاده از فید ندارند.

اگر به هر دلیلی می خواهید امکان استفاده از فید در سایت وردپرس خود را غیرفعال کنید، آموزش امروز برای شما مناسب خواهد بود. ما این آموزش را به سه روش مختلف دنبال می کنیم. بر اساس نیازها و ترجیحات خود، می توانید از هر یک از سه روشی که برای شما مناسب است برای غیرفعال کردن این گزینه در وردپرس استفاده کنید. ما از شما دعوت می کنیم با مستر کارت ادامه دهید.

فید RSS را در وردپرس غیرفعال کنید

ابتدا آموزش را با استفاده از افزونه دنبال می کنیم، سپس کدنویسی و در نهایت با استفاده از قوانین htaccess. فراموش نکنید که قبل از ایجاد تغییرات اساسی در سایت، یک نسخه پشتیبان از سایت ایجاد کنید.

غیرفعال کردن نوار با استفاده از افزونه

ساده ترین کاری که می توانید برای غیرفعال کردن فید RSS در وردپرس انجام دهید استفاده از یک افزونه است. همین برای آن کافی است افزونه Feeds را غیرفعال کنید در سایت خود نصب و فعال کنید. (آموزش نصب افزونه در وردپرس)

پس از فعال شدن، این افزونه تمام فیدهای RSS / Atom / RDF در سایت شما را غیرفعال می کند و کاربران را هنگام بازدید از URL های مرتبط با فید به محتوای مرتبط هدایت می کند. البته تنظیمات مربوط به افزونه با مراجعه به منوی تنظیمات و زیر منوی خواندن در اختیار شما قرار می گیرد و در صورت نیاز می توانید آن ها را به دلخواه تغییر دهید و مثلا به جای کاربران صفحه 404 را دریافت کنید. تمرکز بر محتوای مرتبط

اگرچه استفاده از این روش بسیار ساده است، اما مسائلی مانند به روز رسانی افزونه یا عدم تمایل به استفاده از افزونه های اضافی در سایت می تواند شما را از استفاده از این روش باز دارد. در این مورد، توصیه می کنیم از روشی که در زیر توضیح می دهیم استفاده کنید.

غیرفعال کردن نوار توسط کد

به این ترتیب ما RSS / RDF / ATOM را در تمام محتوای سایت اعم از پست ها، بازدیدها، اطلاعیه های فردی و غیره قرار می دهیم. ما به طور کامل همه انواع فید مانند را غیرفعال خواهیم کرد به این ترتیب برچسب روبانی که در بالای سایت قرار داده شده را نیز از روی سایت حذف می کنیم. برای استفاده از این روش کافیست کد زیر را در فایل functions.php قالب یا افزونه ای که برای سایت خود ساخته اید قرار دهید (آموزش ساخت افزونه برای سایت وردپرسی)

از دسترسی به فید از طریق htaccess جلوگیری کنید

در این روش ما سرویس فید را غیرفعال نمی کنیم و فقط با تغییر مسیر از دسترسی به آدرس های مرتبط با فید جلوگیری می کنیم. برای این کار کد زیر را قبل از قسمت # BEGIN وردپرس در فایل htaccess سایت خود اضافه کنید:

# اگر خط BEGIN وردپرس را پیدا نکردید، می توانید کد را به ابتدای فایل اضافه کنید. با استفاده از این کد، هر بار که کاربر سعی می کند پیوندهای یک فید را دانلود کند، به صفحه اصلی یا صفحه مرتبط با آرشیو/مقاله یا نویسنده مرتبط هدایت می شود.

روش دوم در بین این روش ها استفاده از روش ترجیحی مسترکارت است. با این حال واضح است که شما می توانید با توجه به نیاز و قابلیت های موجود، روشی را که برای خود ایده آل است انتخاب کنید و از آن در سایت خود استفاده کنید. مثل همیشه فراموش نکنید که قبل از ایجاد تغییرات اساسی در سایت یک نسخه پشتیبان تهیه کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *