تبلیغات ویدیویی به دلیل ماهیت خود توجه مخاطبان را بیشتر به خود جلب می کند. اما این فقط جلب توجه نیست. با توجه به تجربه و آمار تست های مختلف، نقش زیادی در افزایش نرخ تبدیل و سایر معیارهای کمپین دارند.
در این مقاله نقش تبلیغات ویدیویی در افزایش نرخ تبدیل را با توجه به تجربه اجرای چندین کمپین ویدیویی یکسان به شما خواهیم گفت!
چرا تبلیغات ویدیویی در افزایش نرخ تبدیل موثر است؟
فرض کنید شما محصول یا خدماتی دارید که برای توضیح و متقاعد کردن کاربر وب برای تعامل با آن به زمان بیشتری نیاز دارید، یا شاید نتوانیم مخاطب را وادار کنیم که با عکس و متن به صفحه ما وارد شود. در اینجا می توانیم از ویدئو استفاده کنیم.
پس از طراحی یک پرسونای دقیق، ممکن است از ویدئو برای توضیح کامل نیازی که در حال رفع آن هستیم، همراه با ویژگیهای محصول یا خدمات استفاده کنیم.
در تبلیغات ویدیویی ما فرصت بیشتری برای توضیح، آموزش، جلب توجه داریم و در نهایت مخاطبی که آموزش دیده یا جذب میشود، با ورود به سایت ما بیشتر درگیر میشود و همین امر باعث میشود تا عمل مورد انتظار ما را انجام دهند.
ویدئو می تواند در مخاطب احساس ایجاد کند. مطابق با آمار منتشر شده توسط imPACTمخاطبان 95 درصد اطلاعات و پیام داده شده در ویدیو را به خاطر می آورد.
همچنین با توجه به گزارش ارائه شده توسط HubSpot، 97 درصد بازاریابان معتقدند ویدئو به مخاطب کمک می کند تا محصول را به درستی درک کند. با توجه به تجربه، مخاطب ترجیح می دهد بداند محصول یا خدمات شما چیست و چگونه می تواند از آن استفاده کند.
با کنار هم قرار دادن همه این موارد، نقش تبلیغات ویدیویی در نرخ تبدیل به وضوح قابل مشاهده است. کاربر توجه می کند، آموزش می بیند و آمادگی بیشتری برای پذیرش پیشنهاد ما پیدا می کند.
به همه اینها علاقه مردم به محتوای ویدیویی را اضافه کنید. این علاقه را می توان در مدت زمان تماشای ویدیو در هفته در طول سال ها مشاهده کرد:
اگر موافق باشید در قسمت بعدی نقش تبلیغات ویدیویی را در افزایش نرخ تبدیل با توجه به آمار و داده های کمپین های واقعی انجام شده توسط یکتان خواهیم دید.
![دوره آموزشی جدید و رایگان تولید محتوای تبلیغاتی](https://www.موریلاگ.com/wp-content/uploads/2024/05/cta-1.png)
در این دوره 4 ساعته با کمک اساتید مجرب یاد می گیرید که چگونه خودتان یک بنر، ویدئو و متن تبلیغاتی عالی و موثر تهیه کنید تا اثربخشی تبلیغات را چند برابر کنید!
دوره را مشاهده کنید
تاثیر تبلیغات ویدیویی بر آمار نرخ تبدیل و 4 نمونه موردی
ابتدا، بیایید به داده های کمپین تبلیغاتی ویدئویی اسنپ اکسپرس نگاه کنیم. او در این کمپین اسنپ اکسپرس با همکاری فیلم، با ویدئوی تبلیغاتی خود مخاطبان را به شرکت در یک بازی جذاب ترغیب کرد; با جوایزی مانند سامسونگ S23، آیفون 13 و اشتراک یک ساله خرید آنلاین موفق باشید!
همانطور که مشاهده می کنید محتوای تبلیغات ویدیویی کاربر را به بازی تشویق می کند و مشخص است که پس از بازی پاداش های جذابی دریافت خواهد کرد. به این ترتیب، کاربر مشتاق می شود روی تبلیغ کلیک کند و در بازی شرکت کند.
نرخ تبدیل این کمپین 3.5 درصد بیشتر از کمپین های دیگر آنها بود. همچنین هزینه جذب مشتریان بالقوه 3.25 درصد کمتر از کمپین های دیگر بود.
در کمپین بعدی که برای آکادمی امروز بود از نمونه فیلم های آموزشی برای تبلیغات استفاده کردیم. در این ویدئوی تبلیغاتی مخاطبان می توانستند آموزش را ببینند و سپس تصمیم به خرید یا مشاوره بگیرند.
این تبلیغ ویدیویی که مشاهده کردید در موقعیت تبلیغ ویدیویی منطبق با دکمه و عنوان به شرح زیر قرار می گیرد.
نرخ تبدیل این کمپین 1.1 درصد امروز بیش از هر کمپین دانشگاهی دیگری بود. از سوی دیگر، نرخ کلیک (CTR) یک تبلیغ 0.4 درصد از میانگین کمپین های دیگر آنها بالاتر بود. داستان افزایش 2 برابری نرخ تبدیل آکادمی امروز بدون افزایش هزینه جذب مشتری بالقوه را می توانید در کتاب الکترونیکی “داستان موفقیت آکادمی امروز” بخوانید.
نتایج کمپین سوم را با هم بررسی کنید؟ در این کمپین که برای یکی از برندهای لوازم خانگی ایران انجام شد، هدف از تبلیغات افزایش آگاهی از برند بود. کمپین ویدیویی آنها بخشی از کمپین 360 درجه این برند بود.
کاربر در ویدئوی تبلیغاتی خود با یکی از پیشنهادات ویژه این برند آشنا شد. اقدامی که باید پس از کلیک بر روی دکمه فراخوان برای اقدام تبلیغ شود، قبلاً مشخص بود. یک پیشنهاد جذاب، یک ویدیوی جذاب و یک فراخوان خاص برای کاربری که وارد صفحه فرود شده است، هزینه دارد 12 درصد کمتر از پیش بینی های اولیه ما
چهارمین و آخرین کمپین برای آشنایی با نقش تبلیغات ویدیویی در افزایش نرخ تبدیل، کمپین تبلیغاتی تجهیزات پزشکی (فیزیوتراپی خانگی) است. در این کمپین نحوه کار با محصول کامل آموزش داده شد و در پایان به تاثیرات و مزایای محصول پرداخته شد.
قیمت هر مشتری بالقوه 21 درصد کمتر از میانگین کمپین های دیگر بود. همچنین نرخ تبدیل کمپین 0.5 درصد بیشتر از میانگین کمپین های دیگر بود. بیایید ویدیوی آنها را با هم ببینیم:
آیا طول تبلیغ ویدیویی مهم است؟
ما می دانیم که زمان طلایی است! وقتی اینقدر ارزشمند است باید در طراحی ویدیوی تبلیغاتی به آن توجه کرد. ویدیوی کمتر از 1 دقیقه با فیلمنامه دقیق می تواند مخاطب را بهتر جذب کند. از طرفی با توجه به نتایج تست های مختلف می توان گفت که مخاطب در 5 ثانیه اول تصمیم به ادامه یا نادیده گرفتن ویدیو می گیرد.
طبق آخرین معیار، بالاترین میانگین نرخ تعامل برای ویدیوهایی است که کمتر از ۱ دقیقه هستند. (نرخ تعامل به تعداد کاربرانی که ویدیوی شما را مشاهده می کنند، اشاره دارد، نه پرش!)
بر اساس تجربه، تبلیغات ویدئویی مناسب باید گنجانده شود 2 تا 3 ثانیه اول برای تماشاگران جذاب باشید تا آنها را به ادامه ویدیو تشویق کنید. پیشنهاد می کنیم پیام اصلی را در چند ثانیه اول نشان دهید.
نقش تبلیغات ویدیویی در افزایش نرخ تبدیل را نمی توان نادیده گرفت. اما جدای از طولانی بودن ویدیو، در ساخت تیزر تبلیغاتی باید چندین نکته را نیز در نظر بگیرید تا نرخ کلیک و در نتیجه نرخ تبدیل را افزایش دهید. بیایید با هم آنها را بخوانیم.
چگونه نرخ تبدیل تبلیغات ویدیویی را افزایش دهیم؟
1. بلافاصله مخاطب را درگیر کنید
اول از همه به 5 ثانیه اول ویدیو می رویم که بسیار مهم هستند. پیام اصلی خود را در این 5 ثانیه برسانید یا به نوعی احساسات و توجه مخاطب را درگیر کنید. ویدئوهایی که توانستند همزمان توجه و احساسات مخاطبان را به خود جلب کنند 3 ثانیه اولین شامل شدن 360 درصد موفق تر بودند
حال چگونه می توان بلافاصله مخاطب را درگیر کرد؟ ابتدا پیشنهاد یا مشکلی که مخاطب دارد را بیان کنید. به عنوان مثال، می توانید با یک سوال شروع کنید.
2. زیرنویس را فراموش نکنید
اضافه کردن زیرنویس به یک ویدیوی تبلیغاتی بسیار مهم است، به خصوص یک ویدیوی مناسب. زیرا گاهی اوقات مخاطب می تواند تبلیغ شما را بدون صدا ببیند. زیرنویس های ویدیو می توانند تضمین کنند که پیام بدون صدا منتقل می شود.
3. توضیحات و دعوتنامه های مناسب داشته باشید
زمانی که تصمیم می گیرید مخاطب را به یک اقدام خاص دعوت کنید. در تبلیغات ویدیویی پیش از پخش و مشابه، می توانید دکمه هایی را به تبلیغات خود اضافه کنید. شما همچنین می توانید در خود ویدئو – چه با کمک یک راوی و چه به عنوان یک عنصر بصری یا متنی – مخاطب را به انجام کاری دعوت می کند.
فقط مطمئن شوید که متن دعوت به اقدام شما با کاری که انتظار دارید بعد از کلیک انجام شود مطابقت داشته باشد. از طرفی بهتر است از عباراتی استفاده شود که نشان می دهد کاری در حال انجام است; برای مثال به جای «ثبت نام» به «ثبت نام» بروید.
4. منحصر به فرد بودن محصول یا خدمات را در ویدیو به طور خلاصه نشان دهید
در ویدیو فرصت بیشتری برای ارائه محصول یا خدمات خود داریم، از این فرصت استفاده کنید. و ویژگی های خاص محصول را نشان دهد.
محصول یا خدمات ما چگونه کار می کند؟ می توانیم به صورت خلاصه تدریس کنیم. در ویدئو، مثال زیر را ببینید که شستشوی فرش در لباسشویی را نشان می دهد.
طبق تجربه و آمار، ویدئو ابزار آموزشی خوبی است. از این ویژگی می توان برای آموزش مخاطب استفاده کرد. وقتی مخاطبان تحصیل کرده در صفحه فرود ما قرار می گیرند حداقل یک قدم جلوتر هستند و ارتباط با آنها آسان تر است.
اگر پرسونای مناسبی ایجاد کردهایم، میدانیم که چه نیازی را با این پرسونا برطرف میکنیم و باید ارزشی را که در ویدیو داریم برجسته کنیم.
یک نمونه؟ ذکر نحوه درمان درد در خانه با دستگاهی که به سادگی کار می کند برای افرادی که چندین روش درمانی را امتحان کرده اند و ترجیح می دهند درد خود را در خانه با یک دستگاه مدیریت کنند کار نمی کند (مانند ویدیویی که در قسمت قبل دیدید).
![جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات گوگل 🔥](https://www.موریلاگ.com/wp-content/uploads/2023/04/google-ads-icon.png)
گوگل بدون شک معدن مشتریانی است که حضور آنها تاثیر بسزایی در جذب مشتری و افزایش فروش دارد. با تبلیغ در گوگل محصول خود را به فردی که قصد خرید دارد یا در مرحله تحقیق است معرفی می کنید! ما به عنوان شریک رسمی گوگل آماده هستیم تا در پیاده سازی و مدیریت کمپین ها در کنار شما باشیم.
مشاوره رایگان دریافت کنید
5. حتما برند خود را در ویدیو ذکر کنید
ویدئو در ذهن مخاطب می ماند. ماندگاری برند ما در ذهن مخاطب همراه با پیام، ارزش پیشنهادی یا منحصر به فرد بودن محصول بسیار مهم است.
پس از تماشای ویدیو، مخاطب نباید وارد سایت ما شود. اما ویدیو در ذهنش ماند و پیام ما را دریافت کرد. مهم این است که پیام ما همراه با نام تجاری ما در ذهن مخاطب ثبت شود.
6. به سراغ کمپین های هدفمند برویم
یکی از ویژگی های مهم تطبیق تبلیغات ویدیویی، تطبیق صفحه وب سایت بیننده است. به این ترتیب توجه مخاطب بیشتر جلب می شود. اکنون اگر پیشنهاد ما مطابق با نیاز یا علاقه او باشد، شانس بیشتری برای تبدیل مخاطب به مشتری خواهیم داشت.
چطور این کار را انجام دهیم؟ بعد از در پنل منحصربفرد خود ثبت نام کنید و با افزایش موجودی آن، می توانید تنظیمات هدفمندی را برای تبلیغات ویدیویی خود تنظیم کنید.
این تنظیمات شامل تعیین رفتار و جنسیت کاربر (مثلاً خانمهای علاقهمند به مد و لباس)، موضوع صفحهای که ویدیو در آن نشان داده میشود (مثلا مدرسه و امتحان) و کلمه کلیدی مورد استفاده در صفحه است. .
برای آشنایی بیشتر با کمپین های چند هدفه پیشنهاد می کنیم مقاله «چگونه با کمپین های تک هدفه چند هدفه داشته باشیم» را مطالعه کنید. هدف گذاری کمپین به ما کمک می کند تا به شخصیت خود نزدیک شویم و تبلیغ را در مکان مناسب به فردی که به آن نیاز دارد یا علاقه مند است نشان دهیم.
7. به طور مداوم داده ها را بررسی کنید و کمپین را بهینه کنید
پس از راه اندازی یک کمپین، برای جمع آوری داده های قابل قبول به زمان نیاز دارید. این به شما کمک می کند تا عملکرد کمپین را بررسی کنید و در صورت نیاز به بهینه سازی، آن را انجام دهید. یاد آوردن هیچ کمپینی بدون بهینه سازی نمی تواند ما را 100% به نتیجه مطلوب نزدیک کند.
ما نکات بیشتری را با مثال هایی در راهنمای بهینه سازی تبلیغات ویدیویی خود آورده ایم که توصیه می کنیم آن ها را بخوانید.
بازار تبلیغات در حال تغییر است…
بازار تبلیغات بسته به رفتار کاربران وب در حال تغییر است. با توجه به شلوغی زندگی امروزی، مخاطب ترجیح می دهد در کمترین زمان ممکن معنا و مفهوم را بفهمد و سپس تصمیم بگیرد.
با تبلیغات ویدیویی می توانیم در مدت زمان بسیار کوتاهی پیام شما را به صورت کاملتر و بهتر منتقل کنیم. ما در یکتان بر اساس این تغییر رفتار کاربران، تبلیغات ویدئویی مناسبی را به سبد محصولات خود اضافه کرده ایم. این محصول هم در جلب توجه و هم در آماده سازی مخاطب برای مشتری شدن و پذیرش پیشنهاد شما خوب عمل می کند.
در این مقاله به بررسی نقش تبلیغات ویدیویی در افزایش نرخ تبدیل، همراه با نکاتی برای افزایش شانس موفقیت می پردازیم. از شنیدن نظرات شما خوشحال خواهیم شد.